Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 14 april 2010

Ett bröst är ett bröst är ett bröst är ett bröst...

En lysande summering av vad som hände och de reaktioner som kom när en grupp kvinnor beslutade sig att ta en promenad med bar överkropp genom Portland, Maine i USA. Tydligen var de omringade av mestadels stumma män som fotade för allt vad kamerorna höll, vilket låter riktigt vrickat. Själv skulle jag ha tagit av mig tröjan själv och gått med i sympati, för att tydilggöra en jämförelse. Vad kan deras bröst som inte mina kan? Mata barn. Och varför skulle det leda till att deras inte får visas öppet medan mina anses helt ofarliga?
En poäng hon gör gillar jag speciellt. Du kan inte objektifiera dig själv, det är det alltid någon annan som gör!
Läs även kommentaren från en man som minns hur det var när män började visa sig med bar överkropp. Som så ofta med icke-europeer tror även han att vi är helt befriade från den här problematiken här över. Men inte desto mindre en intressant kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar