Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 2 april 2010

Visst kan vi bättre!

Frågan är vad som är mest lustigt, den något pretantiösa uppmaningen eller att tillomed svenska tidningar kommenterar det...
an må tycka vad man vill om olika klädstilar men som jag sagt förut så är inte lagstiftning rätt väg. Vi måste ha rätt att klä oss som vi vill och i rättvisans namn då så borde det vara helt lagligt att inte ha några kläder alls. Som bärare (eller ickebärare) av kläder så är det mitt val och min ensak att ta hand om andras eventuella åsikter om mig. Om någon tycker att jag ser ut som en slusk så kanske det må vara hänt, då jag i så fall kan sålla ut idioter i min omgivning. Jag kanske vill se ut som en slusk i ögonen på 40-talister, eller kristna, eller muslimer, eller borgare, eller allmänna försvarare av god smak.
Lika väl om den här senatorn måste få göra sig till åtlöje genom sitt näsvisa påpekande så får bärare av byxor göra sig till åtlöje genom att bära dem i knäväcken.
Det är det fria samhället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar