Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 19 april 2010

Massageterapeuterna i Västerås

Så, nu är det ett par veckor sen vi var där men jag har haft fullt upp så först nu kommer en recension.
Det är alltså Massageterapeuterna i Västerås vi pratar om, adressen är Klockartorpsgatan 32.

Visa större karta
FÖr att ta sig dit kan man ta buss 804 från Uppsala via Enköping och hoppa av vid sjukhuset, då är det bara att vända sjukhuset ryggen och gå ett kvarter söderut.
Vi tog en buss innifrån centrum och den stannade precis utanför, då fastigheten är den gamla ICA-affären och hållplatsen ligger kvar.
De kör något de kallar Tysk Afton varannan torsdag. Jag och min fru tog chansen på skärtorsdagen då det så lägligt är ledigt dagen efter.
När vi kom så fick vi badrockar och handukar när vi checkade in och betalade, det var skönt att få det klart på en gång. Damen som tog emot oss visade oss in och förklarade vad som fanns och hur det var tänkt att gå till. Det är alltid skönt tycker jag, då blir det lättare att slappna av.
Våra åsikter går lite isär om omklädningsrummens beskaffenhet. De delades med gymmet och den övriga verksamheten så vi fick inte byta om tillsammans vilket var tråkigt, men förståeligt. Jag tyckte omklädningsrummen i övrigt var helt ok, dock blev det lite trångt när det pågick ett pass och alla bänkar och krokar var belamrade med kläder och väskor. Min fru tyckte det kändes lite sunkigt inne hos dem och det fanns inte något bra ställe att göra sig i ordning efteråt, det saknades även inne hos oss.
Själva relaxavdelningen var fräsh och avslappnande mysbelyst. Det fanns bubbelpool, ett antal duschar, en tunna med kallvatten man kunde tippa över sig genom att dra i ett rep.
Det fanns även en större trätunna ståendes på golvet där det kontinuerligt sipprade kallvatten, i den kunde man kliva ner och kyla ner sig rejält om man så kände för det. Jag provade bara med handen men efter första aufguss så var det en kvinna som klev ner och kylde av sig, hon såg uppfriskad ut efteråt.
Bastun var ljus och rymlig med långa trälavar i två nivåer, aggregatet var väl tilltaget och räckte gott och väl till för att hålla temperaturen under aufguss.
Ångbastun hann vi inte in i på grund av ett missförstånd jag kommer till senare.
I själva relaxavdelningen fanns gott om bord och stolar, både vanliga och avslappningsvarianter. Där kunde man sitta och äta medhavd mat och dryck. Det är här missförståndet kommer in. Jag visste från hemsidan att man fick ta med sig egen mat om man så önskade men när jag ringde frågade jag om det skulle finnas någonting där att köpa så uppfattade jag att så var fallet. Det visade sig vara fel, jag hade uppfattat att det skulle finnas öl och snacks men det enda som fanns var vatten, gott vatten men inte så mycket att stå sig på i långa loppet. Detta missförstånd kan inte enbart skyllas på dem men det gjorde att vi inte kunde vara kvar så länge då vi inte hade ätit för att stå oss hela tiden fram till middag.
Ser ni bara till att ta med sig det snacks, mat och/eller dryck ni känner för så kommer ni få en härlig kväll.
Jag rekommenderar!

2 kommentarer: