Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 29 april 2010

Lite tips

Det har varit ont om tips nu ett tag tycker jag. Jag har mest bara flaggat saker i min RSS-läsare så att de dyker upp i rekommenderatrutan till höger.
Här kommer iallafall ett par manuellt och personligen rekommenderade tips.

Senaste programmet från Naturist Living Show som avhandlar vitamin D och hur våra kroppar skapar och lagrar det med hjälp av solljus. Känns emellanåt som de försöker bota allt genom vitamin D och att enda sättet att få i sig det är att vara naturist. En viktig poäng är dock de slutsatser som dragits med anknytning till cancer. Tydligen så finns det forskning som pekar på att vitamin D minskar dödlighet i de svårare cancerformerna som bröstcancer och tarmcancer till exempel. Medan den cancerform som det varnas för när det pratas solning är jämförelsevis lättdiagnostiserad och lättbehandlad. Slutsatsen är väl som vanligt att måtta är ledordet. Vi kanske inte mår bra av att stänga oss helt ute från solens strålar och vi skall heller inte ligga och puttra i kokosnötsolja hela dagarna. Jag tror på att gradvis vänja kroppen såhär på vårkanten och bygga upp ett naturligt försvar till sommaren och då undvika de mest brännande strålarna.

Sen har jag lyssnat på ännu ett radioprogram, Conversations som sändes av ABC i Australien där tre naturister får svara på frågor om livsstilen och verkligen prata till punkt. Jag gillar svaret på frågan vad det är för skillnad på naturister och nudister. "Nudister gillar bara att vara nakna medan naturister gillar att vara nakna och ge föreläsningar."
Mycket bra program som ger en balanserad och positiv bild av naturistvärlden. Helt klart värt sina 50 minuter.

Så, nu har ni lite att lyssna på till nästa gång.
Toodiloo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar