Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 28 september 2009

Mer imperfektion åt folket!

Jag kan inte annat än instämma denna gång också. Förra gången var det ett inlägg om FaceBook-gruppen de nämner här med. Där folk lägger upp bilder på sina hem så som det ser ut när människor bor i husen, inte som när Sköna Hem:s designer-armé dragit fram innan hemma-hos-reportaget.
Det är skönt att få se andras skavanker och jag vill påstå att det inte handlar om skadeglädje. Inte när en människa står upp och säger "Så här ser jag/mitt hem ut, varken mer eller mindre. Och jag tycker det är ok!" För det ger mig en ofelbar bekräftelse på att jag/mitt hem är också ok, med våra brister. En person kan väldigt lätt i något falskt tröstförsök sitta och säga "Du duger som du är." men det blir lätt nåt nedlåtande över det. Om vi istället bara slänger allt konstlande och visar oss precis som vi är blir det så mycket ärligare och tydligare.
Här är Isobels text ifrån dagens DN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar