Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 24 september 2009

Skapade problem

Om vi hade ett samhälle med endast gemensamma omklädningsrum skulle detta vara ett okänt problem.
Nu är väl inte just det här ett jätteproblem men det är ju samma spänningar som gör att det går att använda naken hud för att sälja bilar.
Jag tycker jag absolut inte att vi skall ta bort den sexuella spänningen som kan uppstå mellan personer, men det vore skönt att slippa se naken hud missbrukas för kommersiella intressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar