Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 11 september 2009

Serier är nyttigt!

Genom en av de nät-serier jag följer, The Bare Pit, fick jag höra om en intressant person. Andrew Martinez protesterade mot kravet att vara klädd på Universitetet genom att knata omkring utan kläder. Tydligen fick han en del personer att tänka till och det blev reaktioner men det verkar mest ha slagit tillbaka på honom själv och han drabbades tydligen av psykisk ohälsa så småningom. Vid 33 begick han självmord på ett fängelse.
Jag vill bara nämna en sak han använde som argument:
He explained that when he dressed in expensive, uncomfortable, stylish, "appropriate" attire, he hid the fact that his personal belief was that clothes were useless in his environment except as a tool for class and gender differentiation.

Och där är det väl bara att hålla med? Utan kläder blir vi bara människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar