Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 29 september 2009

Vacker och lycklig...

Precis som underbara, älskvärda och begåvade Annika Norlin sjunger i sin Ditt Kvarter.
I veckotidningarnas vackra (tragiska?) värld är det alltid "Vacker och lycklig" som gäller. Det finns ingen plats för oss vanliga lite bleka, fega, sävliga och lata. Eller hur man nu känner sig...

Jag har en Elle i min väska
Så att det ska se ut
Som att jag sitter och tar det lugnt bara
Inte går patrull som förut
Elle, när ska det bli inne att vara som jag
Blek och feg och sävlig och lat
Jag har köpt varje nummer Elle sen 96
Men det som fortfarande gäller är
Vacker och lycklig
Och just nu kjol med särskilda veck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar