Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 24 september 2009

Tyra Banks naken...

...hemma. Mmm, vad många sköna google-träffar jag kommer att få med den rubriken.
Tydligen är det nyhetsvärde i att den före detta supermodellen gillar att gå utan kläder hemma. Om HäntExtra vill kan jag avslöja en sak åt dem, Kronprinsessan Viktoria är naken, under kläderna! Jo, det är helt sant. Denna besatthet av nakenhet hos kändisar...
Det som är av värde i artikeln om Banks är hennes uttalande om att det är kläder som gör henne medveten om bristerna i sitt utseende. Återigen kastar vi skuld på vår egen kropp, som är bärare av våra liv, när ett par tygstycken designade av nån helt annan inte sitter som de vi vill. Duktigt vridet.
Sometimes certain clothes, when I put them on and they don't fit the way that I would like them to, that's when I tend to get self-conscious.

Samt att hon känner sig som bäst när hon är naken.
I always feel great when I don't have clothes on... I always feel good that way.

Underbart att höra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar